همزمان با هفته دولت 223 پروژه در استان مرکزی به بهره برداری می رسد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 استاندار مرکزی: همزمان با هفته دولت 223 پروژه در استان مرکزی به بهره برداری می رسد علی اکبر شعبانی فرد گفت: همزمان با آغاز هفته دولت 223 پروژه با اعتباری بالغ بر یکهزار و 530 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: از این تعداد 37 طرح در حوزه شهری و 186 طرح در حوزه روستایی است که برای 1062 نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: از تعداد کل 223 طرحی که در هفته دولت در استان مرکزی اجرایی شده، 52 طرح در شهرستان اراک، 4 طرح در شهرستان زرندیه، 10 طرح در شهرستان محلات، 34 طرح در شهرستان خمین، 14 طرح در شهرستان خنداب، 19 طرح در شهرستان تفرش، 19 طرح در شهرستان کمیجان، 9 طرح در شهرستان فراهان، 6 طرح در شهرستان آشتیان، 14 طرح در شهرستان دلیجان، 3 طرح در شهرستان ساوه و 39 طرح در شهرستان شازند به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار مرکزی با عنوان نمودن این مطلب که بیش از 50 درصد پروژه هایی که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید در حوزه کشاورزی است، اظهار داشت: از مجموع طرح هایی که در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد، بخش عمده آنها در حوزه های تولید، کشاورزی، خدمات، بهداشت، درمان و زیرساخت های اساسی در سطح استان مرکزی خواهد بود.
شعبانی فرد تصریح کرد: هم اکنون 35 هزار تن گوشت مرغ مازاد در استان مرکزی در حال تولید است که با اجرای طرح های توسعه و تجهیز بخش کشاورزی 15 هزار تن دیگر به آن اضافه خواهد شد و در مجموع 50 هزار تن گوشت مازاد مرغ به استان های دیگر ارسال خواهد شد.
وی بیان داشت: در حال حاضر 35 هزار تن گوشت قرمز مازاد نیز در استان مرکزی تولید می شود که به استان های دیگر ارسال خواهد شد.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 هزار هکتار زمین کشاورزی در سطح استان مرکزی زیر کشت قرار دارد، تأکید کرد: از این مقدار 150 هزار هکتار زیر کشت دیم و 150 هزار هکتار نیز زیر کشت آبی قرار دارد.
شعبانی فرد ابراز داشت: از میزان 150 هکتار زمین کشاورزی زیر کشت آبی استان، 50 هزار هکتار آن با سیستم آبیاری بارانی آبرسانی می شود.
وی اضافه کرد: آبیاری بارانی 35 درصد از هدر رفت آب را کنترل می کند و باعث می شود تا آبیاری در سطح زمین کشاورزی به طور یکسان بوده و همزمان کیفیت و کمیت را افزایش دهد.
استاندار مرکزی در پایان گفت: از اهداف مهم دولت یازدهم افزایش بازدهی نهادهای کشاورزی است که تأثیر بسزایی در تولید و کاهش قیمت ها دارد.
 
 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:33 | نویسنده : میثم اله وردی |